Gruppträning

Bild banner m text smal

nytt! schema ht 18 from v 45

Snart är det jul!!! schema JUL ht 18 gäller v 51,52 & v 1

Klicka här för att komma till webbokningen

 

Hos oss kan du välja att träna tuffa högintensiva pass eller mjuka pass som är enkla, effektiva och roliga

Du kan träna tidiga morgonpass, tidiga förmiddagspass, lunchpass, kvällspass och helgpass! Vår nya gruppträningsguide gör det lättare för dig att hitta vilka pass som passar dig bäst.

Sinne & Själ – För dig som vill ha mjuk och effektfull träning

Passar Alla – För dig som vill komma igång och för dig som redan är i gång och vill träna enkelt, effektivt och få mycket träning på kort tid

Steget Vidare – För dig som har kommit igång och som vill träna ganska tuff träning

Utmaningen – För dig som vill ta din träning till en helt ny nivå

 

Yoga Rytm

Klassen är en blandning av yoga, flow och rörelse. Flödet i de olika korta rörelse-serierna skapar en fantastisk känsla i både kropp och själ. Släpp lös alla spänningar och spärrar och känn flödet i din Yoga!

Yoga kraft

Yoga kraft

Yoga Kraft bygger på traditionella och något mer fysiskt krävande Yoga övningar. Vi arbetar i olika positioner och stannar i varje position för utmana kroppen. Alla övningar sker i lugnt tempo och vi strävar efter att skapa en avkopplande känsla. Alla som vill Yoga, kan Yoga!

Spikmatta

Här använder du din kropp långsamt, fokuserat och medvetet. Balans, rörlighet och styrka för hållningen är fokus under FortGjort Spikmatta. Denna aktivitet är grunden till all träning och rörelse. Alla har glädje och stor behållning av Spikmatta!

Bodypump

Världens populäraste träningspass- 60 minuters styrketräning i grupp där träningen sker till glad och medryckande musik. rörelserna är enkla och allt du behöver göra är att följa ledaren! du använder skivstång och lösa vikter, vilket innebär att du tränar efter egen förmåga och därför passar bodypump alla, tjejer och killar, unga och gamla, otränade och vältränade. bodypump är ett träningskoncept som inte bara har gjort succé i sverige utan i hela världen!

Cykel

Alla kan cykla! I cykel arbetar du efter din egen förmåga och du väljer själv hur mycket motstånd du vill ha på cykeln. Du cyklar till inspirerande musik tillsammans med gruppen och en inspiratör som hela tiden varierar träningen för att få den så rolig och effektiv som möjligt. Glöm inte vattenflaskan!

Mage/Rygg

En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. Mage Rygg stärker mittpartiet på kroppen genom övningar för magen och ryggen. Du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna – utgå alltid efter din förmåga och dagsform. Alla övningar sker sittande eller liggande på en matta.

Styrka

Enkel träning för kroppens större muskler. Du använder din egen kropp som främsta redskap och du arbetar efter din egen förmåga. Ibland tar vi även hjälp av ett gummiband och en steplåda. Du kommer att känna dig härligt stark i hela kroppen efter FortGjort Styrka.

CxWorX

Effektiv 30 min träning för bål och rygg som ger snabba resultat. CxWorx stärker din hållning, ger dig funktionell styrka och förebygger skador. Kombineras med fördel med konditionsträning. Eftersom CxWorX är intensiv bålträning rekommenderar vi inte att det kombineras med andra styrkepass.

Spinning

Instruktörsledd konditionsträning på stationär cykel. Enkel och rolig träning där alla kan delta eftersom belastning väljs efter din egen förmåga. Instruktören tar dig med på snabba raksträckor, tunga långsamma uppförsbackar eller härliga ”löpningar”, svetten forsar!!! Tvärtemot vad som gäller för vanlig cykling eller löpning kommer ingen på efterkälken!

Crosstraining

Crosstraining är ett högintensivt styrke- och konditionsprogram byggt på ständigt varierade funktionella rörelser utförda under hög intensitet. Vi utför rörelser som stå, sitta, kasta, lyfta, putta, dra, klättra och springa helt naturligt. Ett utmanade pass som passar såväl nya som inbitna deltagare då var och en jobbar utifrån sin egna nivå.

Tcbata

TCBATA är högintensiv intervallträning där du på kort tid kan uppnå stora resultat. 20 sekunder fysisk hård ansträngning kombinerad med 10 sekunders vila i åtta varv per övning är enligt Tabatan den optimala kombinationen för att utveckla styrka och kondition. Vi utgår från Tabata som metod, och varierar den med andra intervaller såsom 40 sekunder högintensivt och 20 sekunders vila. Allt för att du ska få ett variationsrikt, högintensivt pass där du utmanar både din kondition och styrka!

Bål & Balans

Bål & Balans fokuserar på att förbättra styrkan och stabiliteten i magen och ryggen. Här ges du 4 stycken positiva träningseffekter: Stabilitet, balans, rörlighet och styrka. Med effektiva och roliga övningar kommer du öka din bålstyrka, kroppskontroll och balans. I denna aktivitet tränar alla deltagare i sitt eget tempo och efter egna förutsättningar.

PowerYoga

Poweryoga är en mer kraftfull form av yoga där allt sker i ett flöde med andningen som motor. Passet innehåller andningsövningar, stående, sittande och liggande yogaövningar samt avslappning. Yogan gör oss starkare och fyller på våra energidepåer så att vi orkar mer, samtidigt som den hjälper oss att slappna av och vila. Ingen förkunskap eller yogavana krävs för detta pass.

Abs n´Ass

I Abs n Ass ger vi dig möjligheten att testa ett helt nytt koncept där vi fokuserar på träning för mage och rumpa. Med hjälp av redskap, viktplattor och gummiband ger vi dig en effektiv träning för din bål- stabilitets- och gluteusmuskulatur till inspirerande musik. Passet är enkelt men tufft och det passar alla!

CardioZone i gymmet

I CardioZone förflyttar vi gruppträningen till gymmet! Ett ledarlett pass där vi har fokus på konditionshöjande övningar. Träningen sker på gymmets cardiomaskiner samt på kompletterande stationsövningar. Ett pass för dig som vill förbättra din kondition och/eller som behöver ny inspiration i cardio-avdelningen!
Kom och testa!

PowerZone

I PowerZone, likt CardioZone, förflyttar vi gruppträningen till gymmet! En instruktör leder passet bland maskiner och fria vikter med fokus på styrka. Ett pass för dig som vill träna styrka i gymmet! Kom och testa!

Soma Move

Soma Move® är en holistisk fysträning, då den omfamnar alla träningsbara aspekter, den är atletisk men mjuk.
SOMA Move tränar smidighet, styrka, stabilitet, balans och kondition med intensiva flöden i ett skönt flow som sätter fart på pulsen. Flöde och maffig musik gör dig inspirerad, samtidigt som varje övning vilar på en grundad teori. Soma Move® är rörelse och kunskap förenat.
Passet utförs barfota med endast kroppen som redskap. Instruktören ger dig olika alternativ så att du kan anpassa övningarna efter din form, både vad gäller styrka och hopp.

Dansa Mix

FortGjort Dansa Mix är för dig som gillar att rör dig och dansa loss till de bästa danslåtarna. Här varvas nya med gamla låtar, en skön mix av favoriter. Musiken är i centrum och dess karaktär sätter prägel på dansrörelserna. Det är högt i takt och härlig stämning på golvet!

Yoga Pilates

Yoga Pilates

Kroppskontroll, förbättrad hållning, fokus och ett inre lugn. FortGjort Pilates är träning som utgår ifrån kroppens mittparti och du anpassar själv rörelserna efter din egen förmåga. Övningarna i FortGjort Pilates ger både styrka och rörlighet samt hjälper dig hitta din optimala hållning.

Pulsträning

Pulsträning ökar eller bibehåller din kondition och du får även en högre förbränning i kroppen av de pulshöjande rörelserna och övningarna. Lika enkelt som traditionell gympa fast med en kreativ touch och ännu mer fartfyllt. Som alltid bestämmer du själv nivå på dina rörelser/övningar allt utifrån dina egna förutsättningar och önskemål. Kan din kropp och om du vill så ges du möjlighet till att både hoppa och jogga i en del övningar.

Vi arbetar också i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet i övningarna och egen nivå. Vissa intervall är längre och andra så korta som 20 sekunder. Varje intervall består av enkla och effektiva övningar eller rörelser och de ska upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny övning/rörelse. En träningsform med mycket puls och massor av energi!

Funktionell Träning

Sträcka sig upp för att nå hyllan i skafferiet, kliva ut ur bilen, böja sig ner för att knyta skorna… Träna som du lever. FortGjort Funktionell Träning bygger upp en funktionell styrka, rörlighet och balans i din kropp som du nyttjar i vardagen.

Bajk

BAJK – en unik cykelupplevelse långt ifrån traditionell spinning. BAJK är ett unikt cykelkoncept på inomhuscyklar framtaget av FortGjort. Musiken, glädjen och gemenskapen står i centrum under passets 25 minuter. BAJK garanterar dig en alldeles speciell cykelupplevelse långt ifrån traditionell spinning, där du alltid trampar på utefter din egen dagsform. Under cykelfärden tas du med på en underhållande, händelserik och halvtokig cykelresa med musik du kommer njuta av och nynna på. BAJK slutar när det är som bäst och det ger mersmak!

Multi Träning

Är du på humör för något utmanande, inte svårt men svettigt, välj FortGjort Multi Träning du kommer inte ångra dig! Multiträning består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång. En liten serie av enkla och effektiva övningar eller rörelser upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie. En träningsform med mycket endorfiner och jäklar anamma!

Dansa Afro

I Dansa Afro får du njuta av stora härliga rörelser som är inspirerade av afrikansk dans och musik, i modern tappning. Massor av träning och en enorm rörelseglädje symboliserar Dansa Afro. Här finns inget rätt eller fel, blunda och njut!

Dansa Zamba

FortGjort Dansa Zamba är otroligt medryckande, det går liksom inte att stå still till de latinamerikanska rytmerna. Musiken förflyttar dig till varmare breddgrader och det är fritt fram att släppa loss höfterna. Dansa Zamba är en träningsstund fylld av glädje och energi!

Kom och träna

Gym alla dagar 05-23 och ett fantastiskt gruppträningsutbud. Med stans största träningsutbud,
kan det vara mindre lätt att veta vad som just passar dig. Kom gärna och fråga oss i receptionen så guidar vi dig i rätt riktning!
Tuff eller mjuk träning – du väljer!

Provträna gratis